outfit di tendenza e su misura per la casa

flower power

 

flower power

I’m not a green fingers person, talented in gardening and dealing with plants but – be sure of this! – I’m a flower in the hair girl. I’ve a drawer full of multicolor silk flowers, so I can choose my favourite one, every morning I want a touch of magic on my head.

I love fresh flowers too and red tulips in particular, but I rarely take care of flowering plants. I’ve only a little white portulaca and I think she’s certainly the most long – lived flowering plant that I ever had at home.

[testo in italiano più avanti]

flower power

So when I read that Urban Jungle Bloggers topic for October would have been Plants and Flowers, I suddenly thought: I can decorate my portulaca with my favourite pink flower hair clip! I did that and now I’m very happy of the stylish – and a little bit funky and romantic – result: flower power!

Urban Jungle Bloggers is a project by Igor (Happy Interior Blog) and Judith (JOELIX.com).

flower power

Non ho il pollice verde ma, non per questo, disdegno la bellezza delle piante e dei fiori. Anzi. Sono una ragazza “dal fiore tra i capelli“. Ho un cassetto pieno di queste decorazioni, che scelgo di volta in volta in base all’umore e alla stagione.

Amo anche i fiori freschi ma – devo essere sincera – raramente mi prendo cura, in casa, di piante che non siano semplicemente verdi. Ho solo una piccola portulaca dai fiori bianchi, che credo sia la più longeva superstite di una lunga serie di “colleghe” che non ce l’hanno fatta.

Quando ho letto che il topic di ottobre della community Urban Jungle Bloggers sarebbe stato “Plants and Flowers” ho subito pensato: perchè non decorare la mia amica portulaca con un bel fiore romantico e stravagante? E così è stato. La piccola vanitosa si è lasciata fotografare senza battere ciglio!

flower power

flower power

flower power

Nora


altri post per approfondire

INSTAGRAM